Születés a halál helyett
Zohar, Chayei Sarah (The Life of Sarah),” fejezet 172 bekezdés: „És ő arra késztette a tevéket, hogy letérdeljenek a városon kívül, a víz forrásánál“ “A városon kívül” azt jelenti, hogy a temetőben “A víz forrása által”, ez ami megelőzi a halott újjászületését a temetőben. Ezek azok, akik tárgyaltak a Tórában, mert mi az az első dolog , amit az ember kérdez, amikor a sírba megy? Ha ídőt fordít a Torára, írva van: „És a te időd stabilitása” Ez még inkább így van, amikor ő kijön, nem kérdés, hogy elsőnek kapja meg őket.
Kérdés:
Hogyan segíti a Tóra az embert, amikor sírba száll?
Válaszom:
Az ember tanulmányozza a Tórát, és ezért az előző szinten hal meg, és a sírba száll. A halál szükséges, mielőtt a személy megújítja magát, és egy új szinten születik újjá.
Az élvezet vágya a magzat formájában (bur) marad, amíg az állapotát nem teljesíti és akkor újjá kell születnie. Az elöző állapot fordít a „sírba” Az anya méhe, ami a magzat teljes életterét jelenti, és amit az ember minden részletében ismer, hiszen abban nő fel, most a „sírba” transzformálódik. Az egoista vágy, amit a személy vissza készül utasítani, és amivel képtelen működni, tovább van arra késztetve, hogy magát egy új állapotba fordítsa..
Ezért kérdezi a személy:” Fordítottál időt arra, hogy a Tórát tanulmányozd? Akarod, hogy a Féy hasson rád?” Most egy új állapot tárul fel? Minden erődet a spirituális nővekedésre fordítottad, miközben az anyád méhében voltál. Most a méh a sírba fordul át, és te új vággyal születsz újra.
Hogyan másképp juthatunk el egy új szintre? Miért nem tudjuk szimplán átugorni a szinteket? Ez azért van, mert össze kell gyűjtenünk azokat a vágyakat, amellyek kapcsolatban vannak minden előző lépéssel. Átjutva rajtuk az új szint válik magától értetődővé nekünk. Az új szint nem csak egyszerűen leereszkedik nekünk Felülről. Az ember előző vágyai, amelyeket magukat előzőleg tökéletessé formált, ezáltal transzformálódnak egy új szintre.
ft