Dr. Michael Laitman

Utazás Rabbi Shimonnal

A hozzám intézett kérdés:

A Zohár szerzői miért ismételték és magyarázták ugyanazokat a dolgokat újra és újra? Nem elegendő az alapokat elmagyarázni, és azután tovább menni? Miért írtak olyan sokat  olyan dolgokról, amelyek már  teljesen érthetőek a számunkra, például hogy minden elem négy részből áll, megsokszorozódva a három vonal által, amely végső soron összeadódik tizenkét résszé?

A válaszom:

Az ismétlések által a Zohár szerzői egy lehetőséget adnak azoknak, akik már birtokolják a szűrőt és a spirituális edényeket (Kelim) végrehajtani azokat a műveleteket, amik le vannak írva a Könyvben, amiért azt egyáltalán megírták.

A személy,  amikor feltárja ezeket az akciókat és végrehajtja azokat, ez idő alatt Rabbi Shimonnal van együtt, amikor az, a Zohárt írta. Az idő ismeretlen a spiritualitásban, tehát az olvasó kapcsolódik a szerzőhöz, vezeti a kezét, ahogy egy gyermekét tartja egy felnőtt, és együtt mennek tovább.

Rabbi Shimon vezeti a személyt, megmutatja és elmagyarázza neki a cselekedeteket, tulajdonságokat, egyiket a másik után, ismételve a cselekedeteket különböző helyzetekben újra és újra. Miért? Azért, mert minden alkalommal, nekünk korrigálni kell egy természetes tulajdonságunkat, a kapni akarásra irányuló vágyainkon belül.

Számunkra láthatóan ez már elegendő; hány alkalommal megyünk végig ugyan azokon a dolgokon? Azonban, mi egyszerűen vagy nem tudjuk, vagy nincs hozzá érzékelésünk, hogy lássuk, ezek a dolgok tényszerűen nem is azonosak. Nevek, címek, azonosnak látszódhatnak, de minden alkalommal egy új belső definíciót képviselnek. Ezért, nekünk egyszerűen együtt kell haladnunk a Zohár szerzőivel, megpróbálni kapcsolódni hozzájuk, amennyire csak képesek vagyunk, hogy sokkal jobban megérthessük, hogy mi történik.

kn

Szólj hozzá

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

77 queries in 0,969 seconds.