
A betűk a Fényből és a sötétségből születtek
A Zohar, Fejezet“Tetzaveh” (parancs), 18 bekezdés: És amikor a Butzina Fénye felfénylett a Yod betűből, a Yod illuminációjának részéből, a Három pont Yod—Holam, Shuruk, Hirik—kiterjedt, két vonal lett,és a középső vonal hozzájuk kötödött a Hirikben. …És akkor ez a négy pont kiterjedt és egy Heichal lett….mivel csak négy pont van Hey két betűjének mindegyikében, és nem mind a kilenc mint Yodban. Ez azért van, mert mindegyik csak a a Yod egy Behina –ja, az egyik Toch a másik Sof.
Baal HaSulam elmagyarázza, hogy a “Yod” betű csúcsa, ami a Teremtő által lett elkészítve a semmiből, mindent magába foglal. A Fény és „a semmiből készített pont” teljes ellentéteket alkotnak, a Fény van körül, és így van a sötétség is, ami szemben áll vele.
Hogy generálhat a Fény, aki a vágy által cselekszik, különböző vágy formákat? Ha Fény és a vágy egymással szemben állnak, miért nem hat a Fényre egyformán? A titok az, hogy a Fény a vágyat nem úgy befolyásolja, mint ahogy a jó befolyásolja a rosszat és a Fény a sötétséget. Ha ez az eset, egy kis fekete pont “Yesh Mi Ain” (a nemlét létezése) fog egyszerűen kiterjedni. Pontosabban a Fény adja a „Teremtés Gondolatát), hogy megörvendeztesse a teremtményt, viseli a Teremtő vágyát, hogy nem csak kiteljesítse a teremtményt, hanem hogy a Teremtő belső lényegét átvigye neki, és ezáltal hasonlóvá tegye a Teremtőhöz.
Más szóval, a Fény két minőséget hordoz magában, amelyik beleütközik a „sötét pontba”. Ez az, amiért a sötét pont nem csak kiterjed, hanem különböző irányokban fejlődik is. Ezek növekedést ad a formának, amit mi betűknek hívunk.