Dr. Michael Laitman

Uriah munkája és Dávid munkája

A Zohár Könyve a Malchut korrekciójáról beszél nekünk. A Malchut a kollektív Kli (edény), az élvezet megszerzésére irányuló vágy, mely a Teremtő által lett megteremtve. Másrészről, Ő azt különleges cselekedetek során keresztül teremtette meg annak érdekében, hogy a vágynak egy különleges formát adjon, amely később lehetősvé teszi, hogy az felkészíthesse magát a Végtelenség teljes Fényének a megszerzésére.

Ezért van az, hogy mi kizárólag a Malchut-nak, vagy a vágynak a korrekciójáról beszélünk. A folyamat számtalan lépésre oszlik: megtermékenyülés, magzat (Ibur), táplálás, csecsszopás (Yenika), és felnőttkor (Mochin). Mindezen állapotok a Malchut-nak és a Bina-nak az egyesülésén keresztül történnek meg. Az ő megfelelő kombinációjukat hívjuk úgy mint “Dávid Malchut-ja”. A megfelelő megközelítés a Malcut általunk való korrekciójában csak abban a mértékben történik meg, amekkora mértékben mi képesek vagyunk azta  Bina-ba benne foglaltatni.

A “Menyasszony Éjszakája” cikkben, a Zohár színesen leírja, hogy Dávid Király hogyan esett szerelembe Bat Sheva-val. Ő akkor Uriah, Dávid parancsnokának a felesége volt, és Dávid szándékosan küldte Uriah-t hogy a csatamezőn essen el, hogy ő képes legyen Bat Sheva-t feleségül venni, még csak meg sem várva a híreket férjéről.

Ez a történet Sámuel próféta által elmondva meglepően visszataszítónak tűnik, bár manapság ilyen viselkedés mindennapos. Hogyan történhetett meg mindez?

Nyilvánvalóan a történet csak szimbólikus. “Dávid” az Malchut, mely képes korrigálódni, de a férfi viszonylatában, a szűrő és a Visszavert Fény segítségével, azaz szándékában. “Bat Sheva” az a kollektív Malchut-nak a része, mely ebben a pillanatban alkalmas a korrekcióra. Amennyiben korrigálódik a Hasszadim (Kegyelem) Fényének a segítségével, akkor Dávidhoz tartozhat.

A cselekedetek sorrendje a következő: Először az AB-SAG Fénye felfedi a Malchut egy adott részét, és akkor a Hasszadim Fénye kitölti azt. A kezdeti állapot, amikor a Malchut ki van elemezve, és meg van töltve a Hasszadim Fényével az Uriah munkája. Az ő neve Uriah kiterjed Uriahu-ra, mely a HaVaYaH Fényének első felét jelképezi, melynek nincs köze a második részhez, Dávid megszerző edényeihez (Kelim).

Csakis miután ez a Malchut képes korrigálódni, hogy megszerezzen az adakozás érdekében, azon a ponton válik mindez “Dávid munkájává”.

hzs

Szólj hozzá

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

66 queries in 0,113 seconds.