Ahol a törvénytelenség uralkodik
Rabash, 298.-as cikk: “A Kegyelem és Bíráskodás tulajdonságainak az integrációja”: Zuhanás alatt, amíg az élvezet iránti vágy legyűri őt, a személynek nincs választása. Amikor azonban az adakozás iránti vágy kezdi el uralni őt, akkor nincs szüksége arra hogy válasszon. Ezáltal az összes szabadsága abban van, hogy eldöntse mi uralkodjon felette: a bíráskodás tulajdonsága, vagy a kegyelem tulajdonsága.
A lélek tíz Szfirából áll. A Keter-től a Tifferet felső harmadáig, a Bina uralkodik, az adakozás iránti vágy, és a Tifferet alsó harmadától a Malchut-ig a megszerzés iránti vágy uralkodik. Csakis középen, a Tifferet közéspső harmadában uralkodik a “törvénytelenség”. Ez a hely sem az adakozás sem a megszerzés alá nincs rendelve.
Valóban néha a személy nem képes dönteni melyik irányt vegye: gondolatai és vágyai nem hajolnak egyik irányba sem. Ez a választás helye. Ugyanakkor mi általában eltávolodunk és nem gondolunk semmi bizonyos dologra. De az idő és az élet tovább halad.
Hogyan használhatom akkor fel azt, hogy szabad vagyok attól a két erőtől, mely engem felülről irányít? Hogy ezt megtehessem, nekem egy környezetet kell választanom, mely esetben tőlem függ ki uralkodik majd felettem amikor én semleges állapotban vagyok.
Én a szívben található pont hívása által ébredek fel, és az egy csoporthoz vezet engem. Most nekem létre kell hoznom a megfelelő kapcsolatot velük, közöttük, hogy a csoport befolyásoljon engem, és én pedig befolyásolom a csoportot. Ennek eredményeképpen én kitöltöm a szabad állapotokat a csoport erejével, mely csoportot én kiválasztottam.
A magam megtöltése, beteljesítése a csoport által segít nekem, hogy én egy edényhez (Kli) jussak, amelyben később megkapom a Fényt. Én lehajtom fejemet a csoport előtt, és cserében két dolgot kapok attól: 1. Az összes barátok szívben található pontjainak hatalmas vágyát, 2. Egy szűrőt (Masach), vagy az adakozás iránti munka fontosságának a tudatosságát. És akkor a csoporton keresztül én magamra vonom a Reformáló Fényt, a Körbevevő Fényt (Ohr Makif), mely valóban korrigál engem.
A választás lehetősége mindig a miénk. Minnél szisztematikusabban használjuk fel a rendelkezésre álló eszközöket, mint a tanárt, szövegeket, a csoportot, a tanulást és a Kabbala terjesztését, annál több lehetőség jelenik meg a választásra.
Ennek eredményeképpen mi egyesítjük a bíráskodás és kegyelem tulajdonságait magunk által, megfelelve saját szabad választásunknak, kombinálva a Bina és Malchut erejét, a jobb és bal vonalakat. Elkezdjük magunkat irányítani, és a válaszásunk helye válik a középső vonallá számunkra.
Azáltal, hogy amennyit csak képesek vagyunk a Bina-ból a Malchut számára “lehozunk”, hogy mi őket egy teljes egésszé kapcsoljuk, mi elérjük, megértjük a spirituális életet és elkezdjük mászni a spirituális létrát.
hzs