Dr. Michael Laitman

Van a májnak lelke?

Kérdés:

A Beit Shaar HaKavanot című könyvében Baal HaSulam leírja, hogy a felső lélek (Neshama) az agyban van, a szellem (Ruach) a szívben, míg az alacsonyabb lélek the lowest soul (Nefesh) a májban van! El tudná ezt magyarázni?!

Válasz:

A kabbalisták ennek a világnak a szavait használták, mert minden, ami ebben a valóságban van, a spirituális világból ereszkedett le. Ezért leheséges a Felső Erőket földi fogalmakkal leírni.

Nincs más választásunk, mivel a spiritualitásban nincs nyelv, csak erők. Adhatunk nekik bármilyen nevet, vagy rendelhetünk hozzájuk számokat. Azonban a meghatározásainknak egy természetes megfelelést kell hordozniuk, és üzenettel kell bírniuk a számunkra.

A kabbalisták találtak egy egyszerű és csodálatos megoldást: olyan szavakat használtak, melyek ehhez a világhoz tartoznak, a felső megnyilvánulások elnevezésére. Érzékelték a spiritualitást, annak az erőt, a megnyilvánulásukat, és cselekedeteket; ott éltek!  A spiritualitást ezen a világon keresztül vizsgálták, mintha áttetsző lenne. Ők látják az erőket, a mi világunk minden objektumának cselekedete mögött, és az egész kép mögött.

Ez hasonló ahhoz, mintha egy átlátszó üvegen néznénk át, és látnám a spirituális erőt, amely a másik végén van a „vizuális tengelyemnek.” Látom az erőt, ami mindenki és minden cselekedet mögött működik ebben a világban, és ezért könnyű kapcsolatot találni köztük. A számomra ezek ugyanazok!

A köztük lévő különbségek csak relatív módon jelennek meg egy „megfigyelőnek,” aki feltárja őket. Ő vagy megéli ezt az öt testi érzékszervén át, vagy az öt spirituális érzékszervén keresztül.

Egyébként minden megnyilvánulás azonos. Mindezek után a mi világunk képzeletbeli, és mi azon a módon érezzük azt csak, amely még belül van az érzékelésünkön. Ha megszerzünk egyéb érzékszerveket, úgy fogjuk a dolgokat látni, mintha azok szimultán történnének két párhuzamos ernyőn.

Akkor minden tisztává válik, és többé nem zavarodunk össze. Megértjük, mi az „agy,” „szív,” „máj,” és az “IburYenika Mochin” (fogantatás, csecsemőkor, felnőtt állapot) . Felismerjük a spirituális jelentését minden földi szónak, úgy mint „ereszkedés,””zuhanás,” „ölelés,””párosodás,””jobb,””bal.” Ezeknek csak egy jelenrésük van, és nem fejeznek ki semmi mást.

A spiritualitást az anyagi világunkon keresztül érjük el, és érzékeljük, mint annak gyökerét. Nyilvánvaló és világos lesz a számunkra, de nyelvezet, amivel leírjuk, az anyagi világból van kölcsönözve, mintha egy átlátszó filmre fektetnénk rá.

Régebben bizonyos anyagi képeket láttunk, de most csak a nevüket tartottuk meg, hogy további átvitel legyen lehetséges a spiritualitásban lévő, párhuzamos ernyőről, ahol a valódi helyük van a dolgoknak. Elkezdjük használni ezeket mindenféle zavar nélkül, nem kell lemagyarázni a jelentésüket senkinek, mivel ezek a spirituális világból ereszkedtek le, az anyagi világba, ugyanazt a képet látjuk, és értsük meg, mekkora illúzió!

“Lélek az agyban” azt a Fényt jelenti, amit Neshama néven hívunk, (lélek) amely a spirituális Klibe öltözik be, és a spirituális Klit hívjuk „agynak.” A Fényen és a vágyon kívül nincs semmi más.

kn

Szólj hozzá

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

65 queries in 0,398 seconds.