Van a májnak lelke?
Kérdés:
A Beit Shaar HaKavanot című könyvében Baal HaSulam leírja, hogy a felső lélek (Neshama) az agyban van, a szellem (Ruach) a szívben, míg az alacsonyabb lélek the lowest soul (Nefesh) a májban van! El tudná ezt magyarázni?!
Válasz:
A kabbalisták ennek a világnak a szavait használták, mert minden, ami ebben a valóságban van, a spirituális világból ereszkedett le. Ezért leheséges a Felső Erőket földi fogalmakkal leírni.
Nincs más választásunk, mivel a spiritualitásban nincs nyelv, csak erők. Adhatunk nekik bármilyen nevet, vagy rendelhetünk hozzájuk számokat. Azonban a meghatározásainknak egy természetes megfelelést kell hordozniuk, és üzenettel kell bírniuk a számunkra.
A kabbalisták találtak egy egyszerű és csodálatos megoldást: olyan szavakat használtak, melyek ehhez a világhoz tartoznak, a felső megnyilvánulások elnevezésére. Érzékelték a spiritualitást, annak az erőt, a megnyilvánulásukat, és cselekedeteket; ott éltek! A spiritualitást ezen a világon keresztül vizsgálták, mintha áttetsző lenne. Ők látják az erőket, a mi világunk minden objektumának cselekedete mögött, és az egész kép mögött.
Ez hasonló ahhoz, mintha egy átlátszó üvegen néznénk át, és látnám a spirituális erőt, amely a másik végén van a „vizuális tengelyemnek.” Látom az erőt, ami mindenki és minden cselekedet mögött működik ebben a világban, és ezért könnyű kapcsolatot találni köztük. A számomra ezek ugyanazok!
A köztük lévő különbségek csak relatív módon jelennek meg egy „megfigyelőnek,” aki feltárja őket. Ő vagy megéli ezt az öt testi érzékszervén át, vagy az öt spirituális érzékszervén keresztül.
Egyébként minden megnyilvánulás azonos. Mindezek után a mi világunk képzeletbeli, és mi azon a módon érezzük azt csak, amely még belül van az érzékelésünkön. Ha megszerzünk egyéb érzékszerveket, úgy fogjuk a dolgokat látni, mintha azok szimultán történnének két párhuzamos ernyőn.
Akkor minden tisztává válik, és többé nem zavarodunk össze. Megértjük, mi az „agy,” „szív,” „máj,” és az “Ibur – Yenika – Mochin” (fogantatás, csecsemőkor, felnőtt állapot) . Felismerjük a spirituális jelentését minden földi szónak, úgy mint „ereszkedés,””zuhanás,” „ölelés,””párosodás,””jobb,””bal.” Ezeknek csak egy jelenrésük van, és nem fejeznek ki semmi mást.
A spiritualitást az anyagi világunkon keresztül érjük el, és érzékeljük, mint annak gyökerét. Nyilvánvaló és világos lesz a számunkra, de nyelvezet, amivel leírjuk, az anyagi világból van kölcsönözve, mintha egy átlátszó filmre fektetnénk rá.
Régebben bizonyos anyagi képeket láttunk, de most csak a nevüket tartottuk meg, hogy további átvitel legyen lehetséges a spiritualitásban lévő, párhuzamos ernyőről, ahol a valódi helyük van a dolgoknak. Elkezdjük használni ezeket mindenféle zavar nélkül, nem kell lemagyarázni a jelentésüket senkinek, mivel ezek a spirituális világból ereszkedtek le, az anyagi világba, ugyanazt a képet látjuk, és értsük meg, mekkora illúzió!
“Lélek az agyban” azt a Fényt jelenti, amit Neshama néven hívunk, (lélek) amely a spirituális Klibe öltözik be, és a spirituális Klit hívjuk „agynak.” A Fényen és a vágyon kívül nincs semmi más.
kn