Oktassuk a gyermeket az útjának megfelelően.
A gyermekeink saját útjuknak megfelelő módon való oktatásának szabálya, nem azonos azzal, hogy mindent megengedünk nekik. Éppen ellenkezőleg, ez egy nagyon szigorú megközelítés.
“Az útjával egyezésben” azt jelenti, egyezésben a gyermek hajlamaival. Ha egy gyerek tehetséges a matematikában, helyezzük el egy ilyen jellegű iskolában, és forszírozzuk a tanulását, minden lehetséges eszközzel. Ha valakinek a tánchoz van tehetsége, hagyjuk balett órákat venni, és csinálja komolyan. „Az útjával egyezésben” nem mindazt jelenti, ami gyereknek élvezetet adna. Ha nem, hol „oktassuk a gyerekeinket?”
A gyerekeknek csak pozitív példákat szabad kapniuk. Végül is, mi egoista vágyakkal születtünk, ahogy a Teremtő mondja: „Én teremttettem a gonosz hajlamot.” Nem lett jó hajlam teremtve ezzel szemben, csak a kabbalatanulással elérhető Reformáló Fény áll szemben a gonosz hajlammal.
Ezért megmutatjuk valakinek, hogy valami rossz, és azt mondjuk nem jó ezen a módon viselkedni, nem fog egyetérteni. „Igen, ez rossz, de én akarom!” Nem kapcsolja össze a szavakat a cselekedetekkel: azt mondja, nekem Valaki, hogy ez rossz, de mégis csinálom.
Ebből kifolyólag, nem tanácsolható, hogy a gyerekeknek negatív példákat hozzunk, a pozitív mellett, és nekik kelljen választani. Ugyanis soha nem a jót választják. Követik a saját természetüket, és mindig bevonzzák a rossz példákat és cselekedeteket, a számos prédikáció ellenére. Éppen ellenkezőleg, a kizárólagos pozitív példa és azok különböző formájú megbeszélése által, fokozatosan átvezetjük a jót. A szokások másodlagos természetté válnak. ,
Mi nevezhető pozitív példának? Valaki adhat példát, egy erőteljes csoporthoz tartozással, a barátai inspirációjával, és a közös cselekedetekkel.
A gyerekeknek tudniuk kell, hogyan fejleszthetik magukat egy csoport elfogadásával, és a saját cselekedeteikkel. Ezért szükségük van egy eléréseket mérő skálára, különben a gyerek nem tudja, hogyan hajtsa végre a cselekedetet. A csoport felé való adakozásnak, kell lennie, egy külső formájának, amely felhasználható mérőeszköz a gyermek számára.
kn