Dr. Michael Laitman

Kabbalah: Ábrahámtól a mai napig Február 5, 2011 7:06 pm

Dr. Michael Laitman

Az ősi Babilonban írt könyvek egyike elmondja, hogyan rakta tele Ábrahám a sátrát finomságokkal és minden érdeklődőt meghívott. Akkoriban ezen a módon magyarázta el másoknak tanításait, hiszen akkoriban nem létezek a mai közlési eszközök.

Sokan ottmaradtak és folytatták a tanulást: csoportot alkotott belőlük: Majmonidész (a ‘”: század nagy kabbalistája) azt írja,többezer emberrel hagyta el Ábrahám Babilont:

Végül velük együtt feltárták az Elfogadást (a Kabbalát). Ő volt az első aki vázolta a Kabbalát és ennek megértéséért írta az Alkotás Könyvét. Nagy magasságokat ért el, de a részleteket még nem.

A gond a világok elérésével az, hogy az első Kabbalisták általános szinten érték el a felső világokat, magas szinten, míg mi már részletekben. Akkoriban az önzés még alulfejlett volt, de most már olyan fejlett, hogy lehetővé vált minden finom részletet tanulmányozni önmagamban és rajtam át, az egész szellemi teret. tehát a nemzedékek elérésében az a különbség, hogy ők általánosságban értek el, mi meg részletekben. De az elérés Fénye az ő lelkükön át jut el hozzánk, és nagyobb Fényben tárul fel őbennük.

Vagyis a kabbalát, az elfogadást ők mindig ugyanazon az alapelven át tárták fel: a csoport közös vágyába bevonzani az adás Fényét. Így volt ez Ádám idején és az elfogadók, a kabbalisták 20 nemzedékén át Ábrahámig, akik fel vannak sorolva és ismertek előttünk. És azóta is így folytatódott.

Soha egyetlen Elfogadó (Kabbalista) sem jutott el spirituális (szellemiségi) elérésre egyedül, (csak csoportban) – hirtelen megvilágosodva és felugorva a helyéről, mint mikor Arkhimédész kiugrott a fürdőkádjából, kiabálva, mit fedezett fel. Ez itt lehetetlen. Csak a külsőleges tudományban lehetséges ilyesmi, az Elfogadás (Kabbala) tanában nem.

Szólj hozzá

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

65 queries in 0,753 seconds.