Az igazság nem változik
A közösség az egyetlen hely, ahol meg tudom valósítani az adakozás cselekedetét. A spiritualitásra irányuló hozzáállásom, a Teremtőre irányul, és ezt a közösségre irányuló hozzáállásom valósítja meg és teszteli.
A Teremtő törődik a társadalommal és a közösséggel mivel pontosan ez az a hely, ahol feltárhatja Önmagát. Ez a Végtelen Világ Malchutja, a Shechina, az Ő kedves gyermeke, és ez az, amiben ő lakozik és elrejtőzik. Minden a környezetben való helyes létezésen múlik! A környezet, a mindenki között fennálló kapcsolat, ahol mindenki a Teremtő feltárására törekszik, a végső cél, és ez a helye a Teremtő feltárulásának..
Az ember kapott a Teremtőtől egy lehetőséget, hogy feltárja Őt! Ez a hely és a Fény, amely feltárásra kerül ebben, azaz a Teremtőben, ugyanazt az értéket birtokolja, és elválaszthatatlan egymástól. Ezért ahogy valaki előrehalad, felismeri, hogy a közösség, a saját, belső lényege, éppen maga a Teremtő, aki ebben tartózkodik, (a Boreh jelentése “gyere és láss”).Mi semmi mást nem fedezünk fel, csak a korrigált közösséget, amely azonban tényleg a Teremtő.
Most még el vagyunk választva, de a végső, teljes állapotban lehetetlen bárminek leválasztódva lenni. A Fény és a vágy egyetlen egységbe olvad össze, és lehetetlen azt mondani, hogy ez az első, az meg a második. Számunkra minden teremtés abból a tényből indul, hogy van egy Egység, elmerülve a Fényben. Hozzánk viszonyítva, semmi nem létezik, ezt az állapotot megelőzően..
A kabbalisták megállapítják, hogy ezen az összetapadáson belül, a Fény, az adakozás ereje, a teremtmény viszonylatában mindazonáltal elsődleges, a teremtmény lényegét jelentő megszerzési erővel szemben. Azonban nem vagyunk képesek ezt érzékelni, mivel mi az idővel szinkronban cselekszünk, vagyis az ok – okozat alapján.
Azonban ameddig feltárjuk a változatlan, és végtelen állapotot, mind az ok, mind a következmény csak a bennünk történő változás viszonylatában létezik. A tökéletes állapotban nem létezik ok és következmény, mert nincs benne változás!
Valóban, ha van ok és okozat, ez azt jelenti, hogy a belső korrekció a teremtményben csendesen történik, olyan módon, ami még nem tárult fel igazi állapotában. Az igazi állapotában, már nincs változás, vagyis, nincs különbség a Teremtő és a teremtmény között.
KN