A Zohar, a “Jitro ,” hetiszakaszból a 190-es: Ez egy haragos ember, de nem hirtelen haragú. Megőrzi a nyugalmát, bölcsnek mutatja magát, ha nem is az, és mindig a felemelt fejéből néz kifelé. Kifelé veszekedős, de otthonában nem. Nem tiszteli aTórát, hogy betartsa. Az emberek szava teher neki, és vadul reagál rájuk.
A Zohar a belül alakuló lényről beszél. Van bennünk 125 réteg a közös kapó-vágyban s mindben vannak belső állapotok. Belül minden új vágyban új tulajdonságok tárulnak fel: az új lényem, amelyikben a Teremtő tulajdonsága, az adás is megjelenik, a belső képem a Teremtőről megteremtődik, a hasonlóságom és távolságom a Teremtőtől megmutatja.
A belső és külső képességek jelen vannak a Ros-ban (fej),Toch-ban (törzs), Szof-ban (a parcuf végződésében), a Kelim -ben (vágyakban) melyeket használhatok és azokban, amelyeket nem használhatok, mert most nincs még ego-szűrő felettük, és amelyek a teljes gyógyuláskor használhatók majd: ez a Kőszív (“Lev HaEven”): ezeket együtt nevezzük a belső ádámnak, embernek.
Minden percben az ösvényen haladok a tökéletes emberi szint felé, az ember képe feltárul bennem. Hogyan ismerem fel, milyen ember lettem és mik a külső és belső jelei ennek?
Mindazon készségek, melyeket a Ros, Toch, Szof szefiráiban a lélekben feltárok, segítenek megmutatni milyen kép jelenik meg bennem. Mintha egy személy azonossági igazolványt néznék, ami leírja a tulajdonságaimat.
Innentől kezdve érteni kezdem, ki is vagyok. Megismerem a készségeimet, az adás érdekében valókat, noha még egoisták ezek, s látom mennyire sikerült megszűrni, megszorítani őket, mennyire a Héj-hoz, a Klipához tartoznak, s mennyire a gyógyulás felé haladnak.
Ez a személy képe, nem más. Ez mindent tartalmaz.
Miközben ezt a Zohár-fejezetet olvassuk, folyton a szellemi állapotokra kell gondolnunk, mint egy filmre, amint változnak az önmagunkról alkotott képek, míg ezek összeadódnak és egyetlen állapotban lenyugszanak. Akkor, a korábbi bűnök és kihágások alapján elérem a teljes, igaz önképet: azt az ád-ámot, aki ád ám a teremtőnek.
Kabbalah Lecke 3/16/11, Zohar