Kabbalista bejegyzések ugyancsak sokféle nyelven említik a Malkut és a Bina – a birtoklás és az értelem – kapcsolatát. Fő hasonlatuk a kút, mely hol teli, hol üres. Az üres Malkut-birtoklás-ego mindent felszív és elfogyaszt, mégis üres. A teli kút jelképezi a helyes összekapcsolását a Malkut-nak a Binával-értelemmel. Másképp: a Malkut vágy felemelkedik a Bina értelemhez- a mennybe – s vizet talál ott. Ezért esik az eső.
A másik jelképes leírása a Malkut-Bina /Birtoklás és Értelem/ társulásnak a “vörös tehén” a múlt heti szakaszban , ez a tisztító szertartás, melynek a hamuja tisztítja a tisztátalant – önzőt – és fordítva tisztátalanná teszi a tisztát. Ez mind arra utal, ahogy egymásba társul a Malkut és a Bina, a birtoklás és értelem. Aszerint, hogy a Bina társul a Malkutba vagy a Malkut a Binába s melyik uralkodik, aszerint eredményez tisztaságot vagy fordítva, tisztátalanságot a kapcsolatuk.
A “tehén” szimbolizálja a Bina erejét tehát aza dás hullámhosszát, mely tejet ad /az együttérző irgalom megvilágító Fényét, Haszadimot/. Bina vörös (Aduma), mert a Föld – a szilárdság – Edom – , hat , amikor társul a kapó Malkuttal. Ha az adás és a kapás hullámhosszai társulnak, akkor az tőlünk függ, mi lesz az eredmény.
Ha az ember gyógyítani, javítani akarja a vágyait s ezért az adás-szolgálatra akar eljutni, akkor ebből a kapcsolatból – a vörös tehén erőivel – jut el az adáshoz, mely tisztává teszi. De ha már épp tiszta, önzetlen volt, akkor ugyanekkor egy tisztátalan, egpista vágy jelenik meg benne és ha nem tud vele mit kezdeni, tisztátalan lesz.
A Tan-ban részletes utasítások vannak a vörös-tehén találása és égetése kapcsán s a hamu használatával. Ezek bonyolult akciók, hisz ez nem az evilágban zajlik, hiába is keresik a tudósok a vörös teheten, mely valaha létezett, de mára eltűnt.