Embert faragni magunkból
Kérdés
Arról beszélünk, hogy úgy kell szeretni felebarátainkat, mint magunkat. De hogy lehetséges a barátait valakinek önmaga fölé helyeznie, miközben számos esetben biztosan érzi, hogy több náluk.
Válasz
Mindenki biztos abban, hogy jobb és több mint a másik. Még ha valaki ezt nem is így éli meg, ez minden esetben így van. Nem kérdés, hogy minden ember önmagát jobbnak hiszi másoknál, azt gondolva, hogy többet ért meg, és hogy ő már sokkal korrigáltabb.
Ez az, ahogy a törés ereje feltárul és megnyilvánul köztünk, és minden embert arra ösztönöz, hogy önmagát a többieknél többre tartsa. Az ember elfelejti, hogy a Teremtő kezében van, mint egy formázatlan, mozgásra képtelen anyag, mint egy darab agyag, és minden, ami benne van, a vágyaiban és a gondolataiban, az a Teremtőtől érkezik hozzá.
Az egyetlen dolog, amely képes, mint személyes cselekedet kifejeződni ebben az anyagban, a törekvés a felebarátokkal való összekapcsolódásra. Ebben az esetben, ez a formátlan massza, átalakul az „emberi formába,” amely a Teremtőhöz hasonló.
Csak ez a fajta törekvés, azaz a Teremtővel való hasonlóságra való igyekezet tud megnyilvánulni ebben az „agyagban,” mint önálló kezdeményezés. Amikor ez személyessé válik, milyen feltételekkel történik ez meg? Olyan feltételekkel, hogy ez a marék agyag az egység érdekében cselekedhessen, az össze többi, hasonló “halommal” egy bizonyos formában, és ezt nevezzük „embernek” – azaz a kölcsönös adakozás formájának, ahol mindannyian embert faragnak ki önmagukból, megadva annak sajátos formáját – egy bizonyos részét létrehozva ezzel, a közös faragványnak.
Emellett minden, ami felébred bennük, és közöttük, felülről érkezett hozzájuk, a feltételeknek és a megoldandó problémákkal egyezésben, azoknak megfelelően. Ezért bármi, ami történik a jelenben és majd a jövőben, felülről adott és meghatározott. Csak egy kicsiny befolyás lehetséges az említett anyagú teremtmények irányából, fokozatosan, a többiekkel való egyesülésen át átvenni a Teremtőtől annak a formáját, és „Emberré” válni.
KN