Nem vagyunk képesek elérni az adományozást a csapásokon keresztül
Kérdés
Az integrált nevelés részeként lesz tanfolyamunk az integrált gazdaságról. Miről fog szólni?
Válasz
Ma nyilvánvaló a szakértők számára, hogy el kell jutnunk egy normális, egészséges, kiegyensúlyozott fogyasztáshoz, amiben mindenki megkapja ami neki jár, és annál többet nem. Nem szabad megengednünk luxuscikkeket a természet kárára, és elpazarolnunk a természetes erőforrásait és kincseit.
Az egyensúly annak megértése, hogy mire van szüksége egy személynek a világában. Egyébként katasztrófa lesz, és mi, választás híján, követni fogjuk ugyanezt az irányt, csak egy rossz módon, annak megértése nélkül, hogy mi zajlik.
Ha ezt az utat követjük, sok csapást és háborút kell várnunk, és a háborúk nem fognak minket sehová sem elvezetni. Csak arra késztetnek minket, hogy okosabbak legyünk és megértsük hogy át kell mennünk a jó oldalra, hogy ne szenvedésekkel fejlődjünk, hanem a kapcsolattal, és a kölcsönös garanciával, azaz az értelmünkkel. Valójában a történelem során a szenvedésekkel jutottunk előre. Bölcsebbé tett mindez minket, bármilyen vonatkozásban is? Tudjuk, hogyan jussunk előre? Ez azt jelenti, hogy ez egy hosszú és nehéz út.
Másfelől, a jó utat követve, felhasználjuk az oktatást és az teljesen különböző. Az oktatásnak köszönhetően elkezded megérteni, hogy mi folyik itt, elsajátítod az eszközöket, amit felhasználhatsz, megláthatod, hogy hogyan cselekedj, és felfedezed a természet törvényeit. Persze, a kabbala bölcselete ennek része kell hogy legyen, egyébként honnan fogjuk megkapni a tudást? Csak a kabbala bölcselete beszél egy integrált világról, és az integrált világ a felső világ.
Befejeztük a fejlődésünket az ásványi, növényi és állati szintjén a természetnek. És van egy határvonal, ami elválaszt minket az ember szintjétől. Minden azalatt a megszerzéshez kapcsolódik, és minden afölött az adományozáshoz tartozik.
Nem éred el az adományozást szenvedéseken keresztül. A különbség az állati szint és az emberé között a tudatosságban, a felismerésben van.
Az illetőnek meg kell értenie, hogy hol van, azaz melyik világban, melyik rendszerben; fel kell ismernie, hogy mi a természet és el kell érnie az ember szintjét. A különbség a benned lévő állati és emberi szint között a tudatosságodban van, az érzésedben és az elmédben. El kell érned ezt a hozzáadást.
Most még mindig az állati világ részei vagyunk, és mi még romlottabbak vagyunk, mivel bármi amit teszünk megkárosít minket. Az egész életünk különböző kísérletekből áll, hogy irányítsuk egymást és egymás kárára legyünk. Így mi leromboljuk magunkat, az egészségünket, az életünket, és az egész világot.
Kívülről elég furcsáknak látszhatunk, és csak akkor leszünk képesek egyetérteni a köztes fázisokkal, amin keresztül kell mennünk, ha ismerjük az eredményét a fejlődésünknek. Így a tudatosságunk elválasztja az embert az állattól. Azt mondja: “Ismerd az Istened, atyádat és imádd Őt.” Ismernünk kell a Teremtőt, a természetet. Ebben van a teljes különbség.
Baál HaSzulám azt írja a cikkében, aminek a címe, hogy „Ez Júdának szól”, hogy: “Így minden vizsgálat után, úgy látjuk, hogy az egyetlen szükség az ember kívánságaiban, ami nem léteznek az állati fajok teljességében, az a felébredés az isteni Dvekut (összetapadás) felé. Csak az emberi faj áll készen erre, és semmi más. Ezt követi, hogy a teljes lényege az emberi faj jelenlétének a felkészülés, ami azért van, hogy az Ő munkájával foglalkozzon, és ebben felsőbbrendű az állatnál.
Ez az egyetlen különbség. Minden más, amiben különbözünk az állattól csak negatív értelmű. Milyen okos teremtmény rombolná le az otthonát, ahogyan mi tesszük a bolygónkkal? Milyen érzékeny teremtmény teremtene olyan gazdasági rendszert, amilyet mi alkottunk? Ma a széfjeink olyan bankjegyekkel vannak tele, aminek nincsen fedezete. Tehát, a problémáktól való megmenekülés érdekében csak felismerésre van szükségünk, a tudatosság változására.
CST