Kérdés a leckéből – Rabash cikkéből
Kérdés
Én katolikus , majd protestáns vallásban nevelkedtem, a Biblia úgy van bemutatva számára, mint történelmi események . Most én a kabbalát tanulok, hogy az összes események, nevek, helyek és stb. , egy belső jelentésük van. Tehát a Tóra történelemről beszél vagy ember korrekciójának a szimboliuma?
Válasz
Megmondom neked a valóságot, de nem tudom mit fogsz megérteni belőle.
Mi egy rajzfilmben élünk, a mi tulajdonságaink egy fehér fény hátterére rajzolódnak ki, mint egy képernyőre. Van egy Resimó, egy bennem levő emlék képek, amely az én agyamban van kivetetve, mint valamilyen film és én történelemnek nevezem.
A tegnap volt vagy nem? Most mond meg nekem, volt vagy nem?
Te aludtál otthon, felkeltél és ide jöttél a leckére, ez volt vagy nem volt?
Ez a Resimódban történik a te vágyadban, amelyben állandóan felébrednek a fehér fény hátterén. Ez adja neked az élő élet érzését.
Most ez a kép, amely ki van vetetve az agyunkban, ezen 3 dimenzios fényképben van, vagy több dimenziós, nem számit mennyi, mi visszatérhetünk a képernyön a történelemhez. Ha te képes vagy uralni a képernyőt (maszach) az összes szinteden, akkor te mozogni tudsz az idő tengelyén, tehát te mozoghatsz a te szinteden előre és hátra, lefelé és fölfelé.
Semmi baj, te láthatod a jővőt, de láthatod a jővőt a te szabad választásodon kivül. Szóval láthatod a jővőt, ahogy megvalósult, de nem ahogy megvalósul. Láthatod potenciálisan, de nem tényleges formájában.
Miért? Mert létezik a szabad választás!!!
Ugy hogy a történelem feloszlik az egyszerű ember előtt a könyvekre, amelyek mesélnek, hogy mi volt a múltban. De az előrehaladotabb embernek bemutatkozik, aki ismeri a relativitás elméletét, ő kezdi megérteni, hogy ezeknek az egészen más értelmük van. A mi érzékelésünk irányitja ezeket. Az ember aki megszerzi az adakozás tulajdonságát, az képes mozogni a szintek létráján, és számára nincsen történelem. Neki vannak állapotok, amely átmenet, idő, hely, és mozgás nélküli, és világ nélküli, hanem a világok csak fényképek, amelyeket tanulunk a kabbalában, rajta kivül nem létezik semmi.
És akkor én nézhetem a történelmet több formán: mint egy egyszerű ember, amely irhat egy történelem könyvet, sok mesék vannak a Tóra történetében. Vagy mesélhetek én erről mint kabbalista, aki a tulajdonságokban beszél, amelyeken az ember átmegy.
Amikor beszélek a tulajdonságokról, akkor beszélek mint egy fizikus vagy kimikus. Mondjuk: hogy most veszek egy állatot és 1 ml. anyagot injeklálok, és az ahoz képest viselkedik.
Vagy egy egyszerű ember aki lássa az állatot, hogy milyen csilapodott, szépen viselkedik, ő a külső formáját lássa. De a tudós nem nézi az állatot külsőleg, mert tudja, hogy milyen anyagot adott az állatnak, mi történik az idegredszerében stb. Ő mélyebben nézi a dolgokat. Az egyszerű ember látja az eredményt és a tudós látja az okot.
Ha mi nézzük a törtenetet egyszerűen, akkor lássuk az eredményt, egy külső fényképet. Hogyha mi nézzük mint egy kabbalista, mi lássuk a okozatokat, vagyis a Resimót, a fényeket, amelyek dolgoznak a Resimon és ennek eredményeként, ez történik a vágyan belül.
A kabbala bölcselete beszél csak a vágyakról, a vágyak emelkednek a Zeir Ampinhoz, az Aba és Imához, Fények ereszkednek le, …Ez történik a képernyőn túl, a plazma tv. mögött vagy a függöny hátamögött. És amit látunk ebben a világban, az le ven vetitve nekünk a plazmára, a jelenlegi fokozatunk szerint, a földi felfogásban.
Vannak emberek akik leválnak a földi felfogástól, mert a belső érzékeles fontosabb nekijek, mint a túdós aki nézi az állatot, hogy viselkedik, ő nem nézi a külső viselkedését, hanem nézi a belső változásokat ami történik az állat rendszerében.
Ugyanúgy a kabbalista is. Láthassa mind a két világot a képernyőn. A külső képernyőt amit mindenki lát, és a belső képernyőt, ahol ő láthassa a belső folyamatokat a vágy és a Fény között, ahogy működnek egymás között.
Úgyhogy a Bibliát lehet olvasni két szinten: koporális szinten, ahogy az egész világ olvassa, és ebből erednek a vallások, hiszemények, szokások.
Vagy belső szinten, erről beszél a kabbala. De a belső formát senki sem értheti meg, amig el nem éri a Mászáchot (Szűröt), és meg nem érti mi történik, mert ő benne a képben él. Úgyhogy, amikor olvassuk a könyvet külsőleg, ő átmegy a történeten mint egy kalandon, és át éli. Számára ez nem történelem, hanem a lélek fejlődésének a szakasszát.
Kérdés
Akkor ha minden illuzió?
Válasz
Ez nem illuzió, ezt egy képzelt világnak hivjuk, de a ezt a képzeletet szándékosan adták számunkra, hogy legyünk egy valóságban, habár képzelt. De ez által érünk a belső, valódi valóságba.
Kérdés
Miért van mindig az a félelem, hogy mi fog történni a világgal?
Válasz
Mi át tudunk menni ezen, érezzük az erőt, amelt előre tól.. Képesek vagyunk jó modón, jól érezzük magunkat a fejlődésben, és gyorsan érjük el a kivánt állapotot, és nem a nagy szenvedéseken keresztül. Ez fizikai szempontból.
De spirituális szempontból, az ember aki már elért a spirituális állapothoz, ő számitást végez, úgy hogy, kérdezi magát, ha elégedettséget ad másoknak és a Teremtőnek. Van egy szintje másokkal szemben, és azután azonositja magát másokkal és a Teremtő irányába, amig látja, hogy a Teremtővel eggyé válik. Egy ilyen embernek más számitása van.
Igy is és úgy is a korrekció végére ér, de a különbségek nagyok. A különbség az, hogy az ember vagy el akat szökni a szenvedéstől, vagy elégedettséget akar adni a Teremtőnek, és azért használ mindenféle eszközöket, hogy elérje a korrekciót a Reformáló Fény által és nem a szenvedések által.
(BS)